Saknade dansen i kväll.



Ja jag saknade att dansa ikväll och hade tänkt att cykla in till Fitness i stället, men det blir ju så mörkt om kvällarna så jag ville inte bege mig ut igen. Har i alla fall varit ute med Lussekatten en stund på eftermiddagen och sen cyklade jag med honom i korgen bort till verkstaden. Där fick han gå i koppel för där vågar jag inte ha en katt lös. Men han gillar att gå bredvid mig så det gick bra. Jag kunde även sätta kopplet om en krok och han satt fint som en HUND och väntade medan jag gick ifrån en halv minut.

Sen gick vi till Anne med familj och fikade och kattrackarn var så försiktig och lugn fast han var på okänd mark och inte fanns där nån kattsandtoalett heller... Men det gick bra och jag tror inte att han kissade i nåt hörn. *L* Sen satte jag honom i korgen igen och cyklade hem. Han satt med tassarna över kanten och kikade ut i den mörka kvällen.

Anmaja

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Cool katt! Hade katter för tio år sedan hemma hos mamma och pappa. Men dom var mer intresserade av fotbolls-VM (USA -94 gick ju ofta kväll/natt när dom ändå är vakna) än av cykelturer. Och koppel? Nä, då hade jag nog blivit klöst över hela kroppen....

God Lucia!

Postat av: Anmaja

Ja, en riktigt cool katt! Jodå koppel går bra när han vant sig från början, nu är han ca sju månader. Han verkar inte alls att otrivas. Det är heller inga problem att sätta på kopplet och jag kan stoppa ner honom i en korg eller en kasse (!)och han trivs att bäras med ut! Vet inte om det är nåt som fattas i huvet eller om han bara är sån ändå. *L*

God Lucia, men nu är dagen nästan slut!

Anmaja

2005-12-13 @ 22:39:41
URL: http://anmaja.blogg.se/
Postat av: Andreas

Sätt in en bild på katten i bloggen när han sitter/ligger i en kasse!!! Skulle våra monster aldrig någonsin gått med på. Förutom i en cykelkorg vi hade inomhus hängande mot ett skönt element, full med handskar o.d. Där trivdes dom minsann. Vilket gjorde att det kunde vara ett h...e ibland att få fram sina vantar...

2005-12-14 @ 22:26:42
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Anmaja

Okej - ett foto när han är i en kasse blir svårt att se honom i, men i en korg går nog lättare... Ska fundera på det!

Anmaja

2005-12-15 @ 18:59:02
URL: http://anmaja.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits