Tredje advent

Tredje advent
Ja nu är det tre ljus att tända och det har jag gjort, men redan blåst ut dem för att inte glömma dem... Jag har ljusstaken - snarare ljusstakarna, fyra stycken - i salongen uppe på TV:n och nu är jag i sovrummet/arbetsrummet. Har TV här också och ska se om det är nåt att kika på samtidigt som jag jobbar lite här.

Idag hade vi Öppet hus och utställning i keramikverkstaden. Det var kanske mellan 20 o 25 personer som kom. Lite dåligt kanske, men vi hade nog inte väntat fler än ett par... *L* Folk har inte tid, inte lust, glömmer eller orkar inte engagera sig? Ändå är det många som säger till mig att de sååå gärna vill se var jag håller till med min lilla hobby.

Vi fick i alla fall utställningen precis klar exakt klockan tolv, då vi satt som starttid. Det blev verkligen fint och en lagom blandning av våra olika alster, Maritas, Emmas, Gracielas och mina. Kul att vi har gjort i ordning och att vi kan ha utställningar och försäljning där många gånger till. Nästa gång kanske Åsa, Maria och Carina också kan och vill vara med.

Anmaja

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Hmmm... Du jobbar och tittar på tv samtidigt. Vad har Du för jobb egentligen? Låter som något jag skulle vilja ha också.

Vad för något har Du gjort av keramik? Säljer Du något via nätet (skriv JA, snälla...)?

Postat av: Anmaja

Nä via nätet är svårt att sälja keramik. I alla fall de saker jag gör. Då får jag satsa på småsaker i så fall. Jag gör stora släta fat, ömtåliga flätade fat och femarmade ljusstakar bla. Just nu har jag inga bilder, jo en, så Du kan se, men kolla www.omakastengods.se lite då och då så kommer det kanske nya bilder där. Det är en sida som ännu är i sin linda. *L* Men mer kommer att komma!

Ja jag skrev att jag jobbar vid datorn och ser på TV, men i sanningens namn så leker jag vid datorn. Mitt jobb har jag på annat håll.

Här skiner solen och Lussekatten ska ut och rasta sig med mig i cykelkorgen snart.

Ha en bra dag - alla som tittar in och läser också!
Anmaja

2005-12-12 @ 14:09:34
URL: http://anmaja.blogg.se/
Postat av: Anmaja

Vad sysslar Du själv med förresten?

Anmaja

2005-12-12 @ 14:11:12
URL: http://anmaja.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag leker också med datorn. Både här hemma och på jobbet! Jobbet, som forskarstudent (doktorand vill vissa att man säger men jag kommer alltid att känna mig som student...), har jag på en meteorologisk anstalt på andra sidan Uppsala och som drivs i universitetets regi.

Just nu sjukskriven sedan ca 8 månader pga problem med rygg, nacke och själ. Nyligen tillbaka på jobbet några timmar under förmiddagarna när det känns som det går.

Läs mer på www.met.uu.se

2005-12-12 @ 20:24:54
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Andreas

Det var ju fem bilder!!! Coolt! Sidan är sparad under Bokmärken!

2005-12-12 @ 20:27:28
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Jonassonen

Sålde du något när ni hade öppet hus?
P&K Jonassonen

2005-12-12 @ 22:26:47
URL: http://www.forslind.se
Postat av: Anmaja

Nej jag sålde inget på Utställningen/Öppet hus i går, men vi stod på Kaggensgatan, utanför Maritas affär i lördags och då sålde jag några gamla strutar som jag fyllt med ris, kvistar och lite "juligt". Inte några stora fat, inte någon ljusstake heller bytte ägare. Folk vill ha tomtar och sånt nu... Jag får satsa på det till nästa år.

P&K - MammAnnan

2005-12-12 @ 22:32:34
URL: http://anmaja.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits