Turning torso speglande

Turning torso speglande

På besök i Malmö med Jonas-son tog vi båda två kort på denna vridna byggnad - jag bara undrar, vem vill bo där? Byggnaden är rätt häftig, men alldeles för hög i mitt tycke. En lustig effekt är att huset ändrar form när man går runt... Ibland ser det smalast ut nertil, från ett annat håll smalast längst upp. Vi gick varvet runt och tittade även nere vid vattnet och på de hus som byggdes för bomässan för några år sen. En härlig blandning av perfektionism och rena villervallan.

Anmaja


Kommentarer:
Postat av: Fredrik

Vilket häftigt foto... Riktigt grymt faktiskt, det ser ju ut som om en proffsfotograf har plåtat det... Att liksom komma på idén att ta bilden av Turning Torso, i en spegelbild på en annan byggnad... coolt!

Ha det bra!

2005-12-01 @ 21:56:52
Postat av: Andreas

Tog en stund men sen så jag motivet 'i motivet'! Nä jag skulle nog inte heller vilja bo där. Måste vara jobbigt med all fönsterputs... Och vad gör dom om hissen går sönder?

Postat av: Anonym

Du börjar ditt inlägg med frågan "...vem vill bo där?"

Därefter berömmer du hur fint huset, dess arkitektur osv. Är det då så konstigt att det finns mängder av människor som vill bo där. Det låter t.o.m. som att du själv vill bo där.

2005-12-02 @ 14:29:44
URL: http://journalistenthomas.blogg.se
Postat av: Madelene

hihi, där var ju jag igår!

2006-07-19 @ 22:49:31
URL: http://holmis.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits