F*n, h*lv*t*s, sk*tdj*vl*r för cykeltjuvar!

Crescent/Sjösala

För en vecka sen snodde nån min Skeppshultscykel här på gården utanför mitt hus. Gissa om jag var och förstås fortfarande är förb*nnad?? Så arg och sur har jag inte varit på länge och jag tänkte nästan att jag också skulle sno en annans cykel... Men så gör man inte, så gör inte jag.


Nu har jag börjat vänja mig vid tanken att jag måste skrapa ihop pengar för att kunna köpa mig en ny cykel. Jag har varit runt och kollat lite olika ställen här i Kalmar och i Färjestaden och hade så gott som bestämt mig för en Crescent, när jag gick in på Sporthörnan idag. De hade en cykel som heter Sjösala och var i stort sett samma som den Crescent som jag sett, men inte riktigt så bra lack sa killen i affären. Den kostar 4995, mot 5995 så det gör ju en tusing i alla fall.


När jag ser på bilderna här över så tycker jag att Sjösala rent estetiskt är vackrare. Det är den till höger, den svarta. Ja jag har tid på mig att fundera, det tar en månad från brottet tills jag vet hur mycket jag får från Folksam och under denna tid kan ju min gamla - nåja åtta år - cykel dyka upp - även om det knappast är troligt. Ingen har tagit cykeln för att ta sig en tur, den var ju låst så nån måste ha forslat bort den på annat sätt.


Anmaja


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits