Nyårsafton 2005


Förrätt      Sallad      Filé      Gratäng
                            

Nyårsafton i en fotografisk detaljstudie hade jag tänkt mig... Pyttsan, av det blev det inte mycket. Det började bra med förrätten och salladen, men vid filén i pannan blev det inte så bra... Det spårade ur helt enkelt på grund av glömska då vi höll på med så mycket, fixade, var hungriga, åt och pratade o pratade. Men en mycket god och glad och trevlig nyårsfton blev det ju i alla fall!

Anne ringde på eftermiddagen och sa att de fick åka från Lund! Jag gick ut och "storhandlade" oxfilé, potatis, grädde, avocado, kräftstjärtar, frukt, vit choklad och en massa jox vi skulle äta. Vid halv sex packade jag cykeln full med kylväska, Lussekatt i korg och korg med kattsand o lite annat - bla deras nyckel. Att cykla var inte att tänka på då snön låg djup överallt och det snöade fortfarande. Halv sju kom de hem och jag hade förberett förrätt och efterätt. Lyckliga att vara hemma igen berättade de om hur de haft det osv och jag glömde bort min lilla fotostudie. Men vad gör det, det kommer nya middagar och nya nyår!

Efter denna fina nyårafton pulsade vi hem igen och cykeln var knappt igenkänlig med så mycket snö som kommit de senaste sex timmarna! Sadeln var 15 cm högre än vanligt och vit, kall och blöt...

Nu har jag fyllt 100% av min blogg och mitt nya år börjar i Anmaja - 2. Välkommen dit!

Anmaja


Kommentarer:
Postat av: osrob

Hej! Jag undrar om du vill bli min blogg vän? Jag finns på bloggen och jag heter Osrob på den. Är bara runt för att söka lite vänner, mm. Du väljer själv om du vill bli min vän eller inte. Har en cp skada sedan födseln. Gillar att läsa böcker , vara ute , lyssna på 60-tals musik. Är irriterad på samhällets orättvisor. Det var lite om mig. Skriv och fråga om du vill veta mer om mig. Kram Osrob


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits