Fyra timmar på gatan...

 

Krama kudden...

Efter en dag på gatan är jag trött! Har stått på Kaggensgatan, utanför Maritas affär, och sålt keramik tillsammans med Graciela och Emma från keramikverkstaden. Det har varit soligt och fint, men att stå stilla kan bli lite kallt trots att jag hade militärens raggsockor och tjocka kläder.  Jag gick in till Marita och köpte en kaninmössa i rött och den var varm o skön.

Mycket folk har passerat och många har stannat och några har handlat. Tiden gick fort och vi har haft jättekul! Men visst är det lite jobbigt att vara "knalle". Nu får det bli sängen tidigt ikväll. Ska krama kudden med Lussekatten på benen.

Anmaja


Kommentarer:
Postat av: Andreas

Men det är inte riktig kanin va?? :(

Keramik är bra! När det håller...

Postat av: Andreas

För det finns väl inga röda kaniner?

Finns det kuddar med ben???

2005-12-11 @ 08:48:09
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Anmaja

Ha, ha, ha - nu fick Du mig till ett gott skratt! Vilket syftningfel det blev i bloggen igår! Så här ska det vara:

* Ska krama min kudde, min goa vanliga sängkudde.

* Lussekatten är min livs levande kattpojke, han brukar ligga på eller invid mina ben på täcket och sprida sin värme.

* Det måste finnas röda kaniner för min mössa är röd och skinnet kommer från kanin... (Stackars kanin förresten, ska man göra så med djur?) Och... Det kanske kan vara så att kaninen är färgad? *L*

Anmaja

2005-12-11 @ 18:18:48
URL: http://anmaja.blogg.se/
Postat av: Andreas

Lussekatter är bra! Ge honom (henne?) något extra jättegott på tisdag! Och hälsa från mig.

Man ska INTE ha kaniner på huvudet. Dom ska man ha i famnen. Levande!!! Blev lite smått bitter på Dig ska erkännas. Vad den röda färgen kommer ifrån är kanske inte så svårt att lista ut i alla fall. Alla kaniner är röda. Inuti...

2005-12-11 @ 22:07:49
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Anmaja

Japp, Lussekatten ska få några russin och en pepparkaka... Kanske han - ja en kattpojke - inte gillar det? Det får bli en bit skinka eller en fiskbit extra då. Fast jag vet att han gillar lussekatter, kanske han får en liten bit också.

Färgad med kaninblod? *huga* Nu pratar vi inte mer om det. *så det så*

Anmaja

2005-12-12 @ 14:23:52
URL: http://anmaja.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits