Va´ skönt!

Fjärde advent
Så bra att det nästan är en hel vecka till jul i dag på fjärde advent. Känns bra för oftast är det bara någon eller några dagar emellan. Nu känns det som att väntan på julen är extra lång och att jag ska hinna göra mer innan. Men jag tar det väldigt lugnt och har ännu inte bestämt om jag ska ha nån gran. Gran brukar jag ju inte ha, jag har haft en tall för det mesta. Och senare år har jag bara haft tall i en kruka och belysning och lilte vackert upphängt i.

Jag tror att Lussekatten skulle uppskatta en gran med mycket glitter, ljus och röda, sköra glaskulor, så jag får ju ta detta under moget övervägande.

Idag har jag varit på stan en sväng efter jag var i verkstan för att kolla på ett flätat fat jag gjorde i onsdags. Det hade torkat i lagom takt och i morgon ska jag dit och fixa undersidan. På stan var det otroligt mycket folk och på Clas Ohlsson som vi nyligen fått i stan var det närapå tvärstopp. När jag gick ur affären var det kö och vakter släppte in folk pö om pö när folk lämnade butiken. Det sas att det var brandinspektionen som satt stopp för okontollerat mycket kunder där. Jag tror butiken kommer att flytta ut till IKEA när de öppnar nästa år, så nybyggt det är.

Anmaja


Kommentarer:
Postat av: Andreas

Klart att Du och katten ska ha en gran! Tallar bara sticks och det är ju omöjligt att hänga något i den när den långa barren ska forceras. Och ju mer pynt desto bättre, det kan man aldrig få för mycket av!

Kan man göra flätor av lera??? Själv försökte jag göra en schysst kruka av pepparkaksdeg. Den blev jättesnygg ! Ända tills den hade varit ugnen på maxtemp en dryg timme för att stelna...

Clas Ohlsson är dum!

Postat av: Anmaja

Varför är Clas Ohlsson dum? Släpper han inte in Dej, där är ju sååå trååångt!? Kör på honom!!

Jajamensan - flätor av lera går alldeles utmärkt att fixa - dags att sätta in en bild på flädade fat förstår jag. Kommer inom kort!

Gran barrar något förskräckligt redan vid insättandet, men är lättare att pynta ja.
Tall barrar bara fem eller elva barr och de går lätt att plocka upp, men är rätt svår att pynta, men jag har lärt mig tekniken.
Funderar vidare...

Har Du gran? Mycket julpynt?? Tror Du på tomten???

Anmaja

2005-12-18 @ 10:26:08
URL: http://anmaja.blogg.se/
Postat av: Andreas

Det är trångt hos Clas. Och han säljer en massa onödiga skruvar och annat elände som ingen vill ha. Guldklimpar finns men dom är sällsynta.

Avskaffa jultallen! Det ska vara gran! Du behöver inte alls fundera, valet är enkelt!

Själv har jag ingen gran men jag ska fira jul hos mina föräldrar och där har vi alltid en.

Pynt har jag! En tomte... Och han står framme hela året...

Och visst tror jag på tomten! Det gör väl alla i viss utsträckning? Eller....

2005-12-18 @ 22:54:49
URL: http://fourier.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits