Första advent!

Första advent!
Jaha, det är första söndagen i advent och första ljuset ska tändas. Men jag är inte hemma och har inte ens plockat fram några stjärnor o stakar... Det får bli på onsdag, då är jag hemma igen och dessutom ledig. Jag måste ju ut med slingan på balkongen också för det är så fint. Mysigt nu med alla ljus!

Vi har varit på julskyltningspromenad i Trelleborg  i kväll och det var många lampor, ljusslingor och vackert glittrigt att se. Barnbarnet Oscar satt i vagnen eller sprang omkring och var glad.

Jag åkte tåg hit igår och hade omsorgsfullt valt ett tåg som går direkt och dessutom "kostat på" nästan tjugo (20!) kronor mer för att få åka i första klass. De har såna där billighetspriser på lördagsförmiddagar för att få folk att åka. När Anne hämtade mig vid halv nio för att hjälpa mig till tåget med min tunga väska med datorn i så började det att snöa, det vräkte ner. När vi kommit till Trekanten var hela världen vit! Underbart! Strax efter ropar tågmästaren ut att det är strömlöst mellan Växjö och Alvesta så att vi måste bussas emellan! Suck å pust - lindrigt sagt... Djäkla dator tänkte jag.

I Malmö var jag bara 50 min försenad och son o sonson hämtade där. Nu har jag fått ordning på datorn och den är som en turbomaskin - vad gjorde jag utan kunnig son?

Anmaja

Kommentarer:
Postat av: Andreas

Det verkar ha varit 'riktiga' julskyltningar över hela Sverige. Utom på en enda plats - Uppsala. Grattis!

Och snö... nja... på julafton - det räcker.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits