Stenhjärta

Stenhjärta

Detta hjärta hittade jag på en trottoar i Mamö i somras! Visst är det fint? Det bara låg där, nån hade "lånat" gatstenar från en hög i närheten. Jag tror det var nån vägomläggning eller nåt bygge av nåt slag. Eller var det en tågförbindelse eller station som skulle grävas under jorden...

Idag kom Emil och Albin in på besök ett par timmar. Vi var ute med Lussekatten och hade tänkt promenera till Djuraffären och köpa ett nytt halsband. Men katter går inte alltid som man vill, det tar lång tid och det är inte säkert att det går på rätt håll. När vi kommit bara en liten bit med lock och pock så ville Lussekatten hem igen och då satte han full fart så vi fick nästan springa för att hänga med.

Vi var ute en liten stund till och när vi kommit in kastade vi pil och jag vann! Ja jag vann över mina "små" rara barnbarn - det var inte snällt. Men att kasta pil är ju mycket en slump för oss som inte kan sikta. *L* Och killarna tyckte nog att det var kul i alla fall.

Igår var det närapå storm här, men nån kyla har vi inte haft sen i... ja det måste väl ha varit i vintras? Det har varit runt 10 plus hela hösten, helt otroligt, men nu ska det visst bli vinter med minusgrader. Det blir nog bra så att jag fattar att det snart är första advent!

Anmaja





Kommentarer:
Postat av: Andreas

Som gammal meteorolog (nja, åtminstone sedan augusti -03...) kan jag försäkra dig om att vintern är på väg! I skrivande stund har vi redan snö för andra gången här i Uppsala den här hösten/vintern.

Postat av: Andreas

Blev det nåt nytt halsband?

2005-11-22 @ 15:41:29
URL: http://fourier.blogg.se
Postat av: Anmaja

Jodå jag märkte det när jag tog tåget till Skåne igår. Det var strömlöst mellan Växjö och Alvesta så vi fick bussas däremellan, inte så kul, men alla var glada ändå. *L*

Nä Lussekatt har inte fått nåt nytt halsband än. Jag ska se om jag hittar nåt här i Skåne. Han börjar verkligen att bli fet för det gamla.

2005-11-27 @ 21:07:20
Postat av: Anmaja

Pssst... Strömlöst på grund av snöfall - förmodar jag för det var massor av snö i inlandet!

2005-11-27 @ 21:08:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits